Just nu fri frakt
vid köp över 99 kr

1-4 dagars
leveranstid

Frågor & svar

Här har vi samlat några av våra vanligaste frågor och svar. 

 

Hur fungerar "Köp X, betala för Y"?

Vid en flerköpskampanj är det den billigaste varan man får på köpet. I en 3 för 2-kampanj gäller t ex följande; Beställer du 2 st produkter för 25 kr styck samt 1 st produkt för 15 kr styck betalar du totalt 50 kr. Rabatten dras från totalordern och du ser rabatten ovanför det orangea fältet i kassan. 

Hur fungerar rabattkoder?

När du vill använda en rabattkod skriver du in denna i fältet "Rabattkod / Rabattkoder" och klickar på knappen "Använd rabattkod". Rabatten dras från totalordern och du ser rabatten ovanför det orangea fältet i kassan. Om rabattkoden har ett köpvillkor, t ex X kronor rabatt vid köp över Y kronor, så måste totalvärdet på produkterna överstiga Y-värdet för att rabattkoden ska gälla. Frakten ingår ej i beräkningen. Rabattkoden kan också ha ett villkor som t ex säger att den inte gäller på redan prissänkta produkter, utvalda varor/varugrupper, eller att den inte går att kombinera med andra erbjudanden eller rabattkoder. I de fallen kommer ingen ytterligare rabatt att ges när rabattkoden skrivits in i kassan. 

Hur fungerar kassaerbjudande?

Ibland erbjuder vi utvalda varor till billigare priser när du handlar andra varor. Då dyker det upp en meny i kassan där du kan välja att köpa produkter till ett reducerat pris. Du kan köpa en av dessa varor till reducerat pris vid varje köptillfälle. Ev rabattkoder eller flerköpskampanjer gäller inte på kassaerbjudanden.

Hur fungerar fri frakt?

Som standard har vi fri frakt vid köp över 249 kr. Annars kostar frakten 49 kr. Ibland har vi speciella kampanjer där vi sänker denna gräns. I varje fall är det alltid totalvärdet, efter eventuella rabatter, på produkterna som ska nå upp till köpgränsen. Frakten inkluderas ej i köpvärdet. 

Kan man köpa era produkter även om man inte är medlem i WW ViktVäktarna?

Absolut. Alla, oavsett om man är medlem eller ej, är välkomna att köpa våra produkter både i vår webbshop och i våra lokaler runt om i landet.

Säljer ni även produkter i dagligvaruhandeln?

Det finns idag enbart enstaka soppor som säljs under varumärket Weight Watchers. Dessa distribueras av företaget Heinz och det är dit ni vänder er om ni har några frågor om dessa. Vi kan tyvärr inte hjälpa till med några frågor gällande sopporna då det är Heinz som står för all distribution. Kontaktuppgifter till Heinz hittar ni här

Hur lång hållbarhet har era ätbara produkter?

Om inget annat anges har alltid produkterna minst 4 veckors hållbarhet. Har produkterna kortare hållbarhet än så står detta tydligt på respektive produktsida. Vi säljer inte produkter som har gått ut i datum. Däremot är ett "bäst före-datum", precis som det låter, just ett bäst före-datum. I de allra flesta fall går våra produkter att äta även en tid efter att bäst före-datumet har passerat.

Vad innebär det när det står "kan innehålla spår av..." på era innehållsförteckningar?

"Kan innehåller spår av nötter" innebär att produkten har tillverkats i samma fabrik/maskin som en produkt som innehåller nötter. Samma gäller även för t ex gluten och andra ingredienser. 

Vad betyder symbolerna "nötfri, glutenfri, laktosfri och lakto-ovo-vegetariskt" på respektive produktsida?

NötfriNötfri = Inga nötter eller spår av nötter. 

GlutenfriGlutenfri = Inget gluten eller spår av gluten. 

LaktosfriLaktosfri = Ingen laktos eller spår av laktos. 

Lakto-ovo-vegetariskLakto-ovo-vegetariskt = Inga köttprodukter i produkten. Kan dock innehålla animaliska ingredienser såsom ägg och mjölk. 

Notera att det är alltid innehållsförteckningen på själva produkten som stämmer. Vi reserverar oss för eventuella fel på hemsidan. 

Innehåller våra produkter palmolja?

Ett fåtal av våra produkter innehåller palmolja, och i dessa fall används enbart certifierad palmolja enligt RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil). RSPO är en standard som hjälper till att reducera de negativa effekterna som palmoljeproduktionen har på miljön och samhället. Du kan läsa mer om palmolja och dess påverkan på miljön på WWF:s hemsida. Innehåller en av våra produkter palmolja står detta i innehållsförteckningen.

Frågor kring Fitbits produkter

Om du behöver hjälp eller har problem med din Fitbit hänvisar vi dig till att kontakta Fitbits egna service och support.
Svensk- eller engelsktalande support (måndag-fredag 09.30-18.00)
Telefon: 08-40839110
Hemsida: Klicka här

Om ditt ärende gäller ett trasig armband/rem kan du reklamera ditt armband/rem här (om produkten fortfarande täcks av garantin). Klicka dig sedan fram och följ sedan bara instruktionerna.